Τετάρτη, Οκτωβρίου 15, 2008

"ΜΑΙΤΡΕΣΑ" Ή ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΑΔΟΜΑΖΟΧΙΣΜΟΥ


Υπάρχουν ταινίες που πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι τον λόγο ύπαρξής τους. Δεν λένε τίποτα νοηματικά (σε μένα τουλάχιστον) και ταυτόχρονα δεν είναι διασκεδαστικές, με οποιαδήποτε έννοια του όρου. Μου φαίνεται ότι η "Μαιτρέσα" του Barbet Schroeder (1976) ανήκει σ' αυτές τις περιπτώσεις.
Όπου ο μικροαπατεώνας, νεαρός τότε, Ζεράρ Ντεπαρντιέ μπαίνει με ένα φίλο του σε διαμέρισμα που νομίζουν ότι είναι άδειο για να κλέψουν και βρίσκονται μπροστά σ' ένα αληθινό άντρο σαδομαζοχισμού. Η ιδιοκτήτης του είναι μια επαγγελματίας dominatrix, ακολουθεί αμοιβαίος αγνός έρωτας με τον ήρωα, αλλά αυτή έχει έναν μυστηριώδη και πανίσχυρο προστάτη (;) και όλα καταλήγουν σ' ένα ουρανοκατέβατο και δίχως καμιά εξήγηση χάπι εντ. Πολλά σημεία του φιλμ παραμένουν σκοτεινά, μάλλον ηθελημένα. Υποθέτω ότι αυτό γίνεται επίτηδες και αποτελεί ένα είδος στυλ, αλλά προσωπικά δεν μου είπε τίποτα. Και ερχόμαστε στα highlights: Η ταινία περιέχει μερικές απίστευτα ανατριχιαστικές σκηνές σαδομαζοχισμού (καθώς και μερικές αστείες), οι οποίες εκτελούνται live, προφανώς από αληθινούς μαζοχιστές, καθώς και μια σοκαριστική σκηνή θανάτου ενός αλόγου, εξ αιτίας των οποίων η προβολή της είχε απαγορευτεί σε κάποιες χώρες στην εποχή της. Φαντάζομαι ότι η πρόκληση σοκ αποτελεί τον βασικό ίσως στόχο της.
Λυπάμαι, αλλά το σοκ για το σοκ ποτέ δεν ήταν το καλύτερό μου. Άλλωστε θεωρώ τον Schroeder πραγματικά άνισο σκηνοθέτη και πολύ λίγες ταινίες του μου αρέσουν. Του αναγνωρίζω πάντως τη προσήλωση σε ακραία θέματα (ναρκωτικά στο More, αλκοολισμός στο Barfly, σαδομαζοχισμός έδώ κλπ.) Η συγκεκριμένη ταινία είναι προφανώς η χαρά των μαζοχιστών, όχι κινηματογραφικά, αλλά ως κάτι πραγματικά ερεθιστικό γι' αυτούς. Οι υπόλοιποι δοκιμάστε κάτι άλλο.
Σημειώνω τέλος ότι η ηρωίδα δεν κάνει ποτέ σεξ με τους πελάτες της, και κάπου το λέει καθαρά αυτό. Απλώς ικανοποιεί τις πιο άρρωστες μαζοχιστικές τους φαντασιώσεις. Αυτά είχα να παρατηρήσω μετά από δυο ώρες βαρεμάρας.

Ετικέτες ,

4 Comments:

Blogger Snaporaz said...

Αυτή η θεματολογία πρέπει να ήταν της μόδας στα 70ς, ίσως παραπροϊόν της σεξουαλικής επανάστασης που προηγήθηκε.

Νομίζω υπάρχουν και πολύ χειρότερα , π.χ. κάτι καμμένοι ιταλοί που γυρίζαν horror και καλά τελετές μαύρης μαγείας σε ξεχασμένα χωριά και κάστρα κτλ

Όλα τα λεφτά βέβαια είναι ο Jess Franco (το Jess νομίζω είναι από το Jesus, μιλάμε εντελώς άκυρη βάφτιση! ).

Βασικά από αυτές τις ταινίες το πιο ωραίο είναι τα πόστερ τους νομίζω και οι πρωταγωνιστριες που συνήθως είναι πανέμορφες (πώς τις έριχναν και έπαιζαν σε τέτοια έργα δεν έχω καταλάβει ακόμα).

Το More πάντως είναι ταινιάρα (προσωπική γνώμη πάντα)

Οκτωβρίου 16, 2008 4:47 μ.μ.  
Blogger vandimir said...

Συμφωνώ. Όντως συνέβαινε αυτό στα 70ς. Όμως οι ταινίες που αναφέρεις δεν περνούσαν για "σοβαρές". Ήταν καθαρά b-movies και απέβλεπαν στο "σοκ για το σοκ" και το δήλωναν ξεκάθαρα. Εμάς εδώ μας ενδιαφέρουν ταινίες από "δημιουργούς", που έκαναν ό,τι έκαναν από άποψη, όπως ο Σρέτερ.
Πρέπει να σου πω ότι ανάμεσα σ' αυτές υπάρχουν μερικές που μ' αρέσουν κι ας είναι το άκρον άωτον του ακραίου, γιατί νομίζω ότι είχαν κάτι να πουν με την ακρότητά τους. Το "Μεγάλο Φαγοπότι" για παράδειγμα (γενικά μ' αρέσει ο Φερρέρι, ο οποίος υπήρξε ένας συνεπέστατος αναρχικός και πάντοτε ανατρεπτικός) ή το ακραίο και ακατανόητο σε μερικά σημεία πλην όμως γοητευτικό και ποιητικό "Sweet Movie" του Μακαβέγιεφ.

Οκτωβρίου 17, 2008 8:14 μ.μ.  
Blogger vandimir said...

Συμφωνώ. Όντως συνέβαινε αυτό στα 70ς. Όμως οι ταινίες που αναφέρεις δεν περνούσαν για "σοβαρές". Ήταν καθαρά b-movies και απέβλεπαν στο "σοκ για το σοκ" και το δήλωναν ξεκάθαρα. Εμάς εδώ μας ενδιαφέρουν ταινίες από "δημιουργούς", που έκαναν ό,τι έκαναν από άποψη, όπως ο Σρέτερ.
Πρέπει να σου πω ότι ανάμεσα σ' αυτές υπάρχουν μερικές που μ' αρέσουν κι ας είναι το άκρον άωτον του ακραίου, γιατί νομίζω ότι είχαν κάτι να πουν με την ακρότητά τους. Το "Μεγάλο Φαγοπότι" για παράδειγμα (γενικά μ' αρέσει ο Φερρέρι, ο οποίος υπήρξε ένας συνεπέστατος αναρχικός και πάντοτε ανατρεπτικός) ή το ακραίο και ακατανόητο σε μερικά σημεία πλην όμως γοητευτικό και ποιητικό "Sweet Movie" του Μακαβέγιεφ.

Οκτωβρίου 17, 2008 8:14 μ.μ.  
Blogger Snaporaz said...

Όντως οι περισσότερες ούτε καν b δεν ήταν, c και βάλε.

Για τον Jess Franco πάντως πιστεύω ότι είχε άποψη, αλλά είναι μεγάλη κουβέντα αυτό.Έχω σκοπό να κάνω ποστ σχετικά, αν βρω επιτέλους λίγο χρόνο.

Το Μεγάλο Φαγοπότι είναι όντως σπουδαία ταινία.
Το Sweet movie το έχω ακουστά, αλλά δεν έχω καταφέρει να το δω ακόμα.

Οκτωβρίου 18, 2008 3:46 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

eXTReMe Tracker